יום שני, 2 ביולי 2018

עוגיות סנדביץ ריבה


בכל פעם שאני מכינה את העוגיות האלו אני מתרגשת מחדש!! אני קוראת להן עוגיות בטעם של פעם. כשהייתי קטנה הייתי אוהבת קודם כל לפתוח את העוגייה, ללקק את הריבה ואז לאכול את העוגייה עצמה. כיום, כשאני מכינה לילדים שלי את העוגיות האלו אני נהנית לראות אותם עושים את מה שאני הייתי עושה כילדה.. כנראה שגם הרגלים עוברים בגנים..




מצרכים:
3 וחצי כוסות קמח
2 ביצים
200 גרם חמאה קרה
1/2 כפית אבקת אפיה
70 גרם אבקת סוכר
2 שקיות סוכר ווניל
גרידת תפוז מחצי תפוז
קורט מלח
ריבה מכל טעם (אני השתמשתי בתות)

לקישוט:
אבקת סוכר

אופן ההכנה
חותכים את החמאה לקוביות ומקציפים אותה יחד עם הסוכר. לאחר מכן מוסיפים למיקסר את שאר המרכיבים, מלבד הריבה, ומערבבים בפולסים קצרים עד לקבלת בצק אחיד. את הבצק עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לחצי שעה לפחות על מנת שינוח ויהיה נוח לעבודה.




 מקמחים את משטח העבודה ומכינים תבנית מרופדת נייר אפייה. מוציאים את הבצק מהמקרר וחותכים אותו ל3 חתיכות (בימים חמים מומלץ להוציא בכל פעם חתיכה אחת ולעבוד איתה), מקמחים, מרדדים ובעזרת חותכני עוגיות ניתן לקרוץ צורות כיד הדמיון, בחצי מהכמות יוצרים חור באמצע ומניחים בתבנית האפייה. חוזרים על הפעולה עם שאר חלקי הבצק.


 מחממים תנור ל160 מעלות, אופים את העוגיות כ15 דק' עד שהן מתחילות להזהיב מעט בצדדים ומוציאים לקירור. לאחר שהעוגיות התקררו מניחים בקערה 2 כפות ריבה ומחממים אותה מעט במיקרוגל על מנת שיהיה נוח למרוח אותה על העוגיות. מורחים ריבה על העוגיה השלמה ומניחים מעליה את העוגיה עם החור וכך ממשיכים עם כל העוגיות.

מאחסנים בקופסא אטומה עד שבועיים אבל בטוח שהן ייגמרו הרבה לפני..

בתאבון!!!

עקבו אחרי ב +google

או בפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה